SkoleCRM

Et program til efterskoler og højskoler, der strukturerer hele optagelsesprocessen af nye elever

Prøv det gratis og uforpligtende

Fuld beskrivelse

Hvad er CRM?
Customer Relationship Management (CRM) er en tilgang til at administrere eksisterende og fremtidige kunder. Administration i forbindelse med CRM dækker over begreberne organisering, automatisering og synkronisering af salg, marketing og kundeservice.

SkoleCRM kan alt dette og henvender sig til primært til efterskoler, men også til friskoler, privatskoler og højskoler. Det bruges til at fastholde elevens interesse, fra den første kontakt til optagelse.

  • Organisering: SkoleCRM organiserer alle data om Jeres elever, samt deres ønsker og skolevalg i en simpel struktur, som er nem at overskue.
  • Automatisering: SkoleCRM automatiserer og ensretter forløbet fra en elev viser første interesse, til denne er optaget. En logisk opbygget automatiseret proces er nem at følge, så både eleven føler sig tryg og den daglige administration går som en leg.
  • Synkronisering: At synkronisere salg, marketing og kundeservice gør, at disse områder faktisk kan varetages af samme person. SkoleCRM hjælper Jer til dette ved dels at være meget brugervenligt, så selv teknisk svage kunder/elever kan være med, samt at indsamle og opstille data, så I nemt kan danne Jer et overblik over hvorledes processer kan optimeres og hvor marketing skal fokusere.

Hvad gør du?
Du har sikkert en hjemmeside og I bruger måske også ressourcer på SEO for at tiltrække folk til hjemmesiden. I indrykker reklamer analogt og digitalt, laver Facebook konkurrencer og skriver på Twitter. Fælles for alle der laver den slags arbejde er, at de måler deres succes ved at tælle det antal besøgende de generer til din hjemmeside, samt hvor mange der udfylder din kontaktformular, men herefter bliver i overladt til Jer selv. Herfra har mange kun et stykke papir, et print af det der er udfyldt i kontaktformularen. Nogle har data liggende og kan overføre dem til de øvrige administrative systemer, når eleven er blevet optaget.

Men der er mange ting der kan gøres i den mellemliggende periode og det gøres ikke altid ens. Mange elever ombestemmer sig flere gange i denne periode, og har i de fleste tilfælde besøgt flere skoler og skrevet sig op på et par stykker.

Hvad kan SkoleCRM?
SkoleCRM bearbejder data og hjælper dig med at holde elevens interesse, ja faktisk gør SkoleCRM en masse automatisk for dig, så du slet ikke skal gøre noget, men bare holde øje med at det gøres rigtigt. Derved kan der frigøres ressourcer til at optimere processer og hjælpe marketing med hvor der skal fokuseres.

SkoleCRM består af tre dele. En kontaktformular, en elevadministrationsside og et administrationsmodul med differentieret adgang for lærere, administratorer og det administrative personale der normalt sidder med opgaverne med at holde styr på nye elever. Alle tre dele er utroligt brugervenlige og kan selvfølgelig bruges på både PC, tablet og mobiltelefon.

SkoleCRM gør helt konkret følgende:

  • Modtager data fra din kontaktformular. (vores kontaktformular indsættes på din hjemmeside med en simpel kode)
  • Autocomplete ved adresse indtastning, således at adresser meget nemt kan indtastes med få klik og adressen er altid korrekt, da den kommer fra det offentlige adresseregister.
  • Formularen har 16 designs at vælge imellem, så den vil se naturlig ud på Jeres hjemmeside.
  • Formularen kan desuden integreres på Jeres Facebook side, eller hvor I nu vil have den på.
  • Formularen kan genbruges på lige så mange sider I ønsker.
  • I får også en formular med eget subdomæne, som kan bruges uden at I selv har en hjemmeside.
  • Lader eleven vælge en bestemt event/besøgsdag hvor de kan komme og få mere information.
  • Lader eleven vælge årgang, klassetrin og tema, men disse kan også bruges til kursus, sværhedsgrad og linje, så det er ikke begrænset til skoler med årsforløb.
  • Sender en e-mail til eleven/forælderen med en kode, så de kan logge ind og indtaste flere data og evt. rette i deres ønsker.
  • Sender en eller flere påmindelser før en event/besøgsdag ud fra egne definerede intervaller.
  • Sender kontinuerligt påmindelser ved manglende adresseoplysninger ud fra egne definerede intervaller.
  • Alle systembeskeder kan tilrettes helt efter eget ønske.
  • Opstiller alle kommende elever og deres ønsker så I har overblik over hvor mange der kommer.
  • Stiller et spørgeskema til rådighed som kan bruges ved den indledende samtale. (skemaet er 100% dynamisk)
  • Viser i oversigten hvem der har haft samtaler, så alle lærere hele tiden har overblik uden at skulle kommunikere direkte.
  • Sender en e-mail med en oversigt over kommende besøgsdage, til elever der ikke mødte op til en event/besøgsdag.
  • Sletter automatisk elever der fortryder undervejs, dog efter en kort periode, så der er mulighed for at kontakte eleven inden.
  • Gemmer ikke-personhenførbare data til statistik, som f.eks. køn, geografi og linjevalg.
  • Opstiller elever med farver der indikerer om det er på tide at tage kontakt til eleven, ud over de automatiske e-mails.
  • Alle tekster i e-mails der sendes kan tilrettes helt efter eget ønske og kan flettes med elevens data, således at det ligner personlige henvendelser, ved at erstatte bestemte ord. Således kan en tekst laves og sendes til hundreder af personer, men indeholde modtagerens navn og skolevalg.
  • Lader hele skolens personale være ambassadører, ved at give en elev/forælder mulighed for at skrive sig op fra en tablet eller mobiltelefon ved en privat fest, i stedet for at skulle rode med papirlapper.
  • Giver mulighed for at sende beskeder til en eller flere elever ud fra flere forskellige parametre, som f.eks. årgang, klasse eller linje osv.
  • Der kan oprettes uendeligt antal egne tekster til udsendelse på mail, som kan gemmes og bruges igen og igen.
  • Der laves log over alle handlinger i systemet, så man altid overordnet kan se hvem der har gjort hvad.
  • Opstiller data i diagrammer og skemaer, så det er nemt at overskue statistisk, både til marketing, ledelse og bestyrelse.
  • Overfører data til f.eks. EDB-Brugsen når eleven er optaget. (kræver plugin hos EDB-Brugsen)
  • Giver skolens personale adgang til noter og kontaktoplysninger på elev, forældre og læge, som er tilgængelige fra en mobiltelefon når man f.eks. er på tur.
  • Sikrede data på krypteret forbindelse med SSL.

Men et billede siger mere end 1000 ord, som man siger, så hvorfor ikke prøve det og se det samtidig. Der er en måneds gratis og uforpligtende prøveperiode. Klik her og bestil det med det samme.